Vad ska jag göra???

Just nu är allt totalt kaos i mitt huvud. Måste bestämma mig inom ett par timmar för vad jag ska göra i sommar. Jag vill inte ta det beslutet än. Så just nu väger jag fördelar mot nackdelar och funderar fram och tillbaka. Sitta ensam i kga med ett jobb där jag tjänar pengar och dessutom trivs grymt bra. Men får vara ensam där utan min älskling. Eller ska jag chansa på att jag får ett jobb i grebbestad, som kan tänka sig att ge mig ledigt när vi ska till Sardinien, och där jag dessutom kan bestämma själv ungefär hur många veckor jag vill jobba. Det känns inte så troligt att jag får ett sånt jobb där. Fan...

Jag är nog så nära ångest man kan komma nu. Och då går kraften ur mig som vanligt. Orkar ingenting, vill ingenting, vill bara dra täcket över mig och försvinna.

Omtentor i augusti? troligtvis minst en, säkert två, i värsta fall tre. när ska jag orka plugga till dom om jag jobbar i sommar? svar: aldrig. Följd: inget csn i höst.
Varför hoppar jag inte bara av skolan på en gång? Jag kommer ändå inte klara av den till hösten. Jag kommer inte ha några krafter kvar att anstränga mig med. Men om jag inte går i skolan i höst får jag verkligen inga studiemedel. Alltså måste jag jobba i sommar för att kunna betala min hyra. Eller vänta. Går jag inte i skolan får jag inte bo här. Problemet löst? Nä...jobbar jag inte i sommar så har jag inga pengar att betala hyran för under sommaren. Alltså blir jag vräkt. Mitt sparkonto är inte så stort som det skulle behöva vara. Och jag är inte direkt i ett läge där jag kan börja spara pengar heller.

Jag vet varken in eller ut...jag vet inte vad jag ska göra...hade det varit ett jobb jag inte trivdes på hade inte alternativet funnits alls. Men nu gör det de, som det till synes vettigaste alternativet. I dagsläget i alla fall. Jag vet inte...måste nog ta och bestämma mig innan jag åker till byggplatsen. Och det ska jag göra snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback