Bittrare än bittrast

Jag är så jävla bitter på mig själv idag. Och jävligt bitter på folk som inte kan hålla fingrarna i styr och låta andras grejor vara.
Bitterheten grundar sig i att någon jävel snodde min jacka på tåget idag. Min favoritjacka, den bästa vinterjackan jag nånsin haft! Den är inte ny, den var inte dyr (inte som canada goose iaf), jag hade inga pengar, ingen mobil eller mp3spelare i fickorna, bara ett spårvagnskort som snart går ut, samt mina nycklar. Jag fattar inte poängen!!! Jävla helvetes klåfingriga jävel! (sa ju att jag var bitter...)
Visst jag hade inte jackan mitt framför näsan på mig, jag hade den inte under uppsikt under hela tågresan, men jag satt ju för f-n 2 dm i från den! Jag blir så jävla trött...
(undrar om det finns spärrar här för fula ord? Jag lär fastna i så fall...)

Men jag är bitter på mig själv oxå. Jag har aldrig förut haft jackan någon annanstans än i sätet där jag sitter. På sin höjd hängt den på kroken vid mitt huvud. Men idag var jag för det första varm, jag hade plats i gången (=ingen kror för jackan vid huvudet) och jag satt vid plats med bord tillsammans med 3 andra människor så det var trångt. Så jag la jackan bakom stolen istället. Jag tänkte tanken "jag kanske borde ta ur nycklarna och spårvagnskortet ur fickorna", men tänkte lika snabbt "äsch, det är väl ingen som tar det, jag sitter ju alldeles här".

Men som tågvärden sa, nuförtiden får man utgå ifrån att man inte kan lita på någon. Fy fan vilket land det här har blivit. Var tog respekten för andra människor vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback