Analysflykt

Jag har roat mig större delen av dagen med att flykta från analysen jag nu sitter och skriver på...det har med andra ord gått rätt bra! Men nu har jag glömt alla mina resonemang jag hade igår, som fick mina gruppkamrater att tycka att jag borde skriva en liten analys...så istället hittade jag en film om när WTC rasade. Den finns här
Jag minns den dagen väl...man gör väl det när det händer sådana saker. kom till min dåvarande pojkvän som var hemma och var sjuk, tvingade han att slå av sin film för att prata med mig istället. då sänder ettan och fyran direkt från typ cnn eller nåt sånt, och man inser direkt att nu kommer världen att ses som innan och efter den här dagen. Såg det första tornet rasa, sen åkte jag hem. Mamma kom hem och berättade att nån förälder på hennes jobb trodde 3e världskriget var på gång. Tja vad skulle man tro??
Efter det fick man lära sig nya ord som Al-Qaida, man fick upp ögonen för ett land som hette Afghanistan och en gubbe vid namn Usama Bin Laden. Vårt FN-rollspel någon månad senare fick en helt annan ton än vad lärarna nånsin kunnat ana, vi behövde inga fejkade händelser, vi roade oss i 2 dar med att försöka definiera terrorism. Och världen förändrades i största allmänhet...men som alltid när stora saker händer så är effekten störst just när det hänt, sen avtar den. Men nu för tiden är terrorattacker vardag, man funderar inte på om det ska ske, utan när och var sker det nästa gång. En del vill inte åka nånstans för då kanske det händer just där. Men, hur stor är sannolikheten egentligen? Jag vill ut och se världen innan dessa människor som gillar att döda oskyldiga har sett till att vi inte kan resa hur vi vill längre. Jag vill se stora byggnadsverk och kända platser innan de bombas bort eller försvinner på annat sätt.

Som sagt...analysflykt var det...funkar min snabbanalys här ovan i arbetet tro? =P Nej, jag vet inte. Vad jag dock vet är att jag borde gå och lägga mig, för om 3 timmar ska Malin gå upp och börja ge sig åt det här hållet, så jag borde sova lite så jag inte somnar i Scandinavium imorrn...för imorrn blir det hästar för hela slanten!
Natters!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback