Hemhemma...eller nåt sånt...

Jahopp då är man i kga igen då. Diskuterade "hemma" med Jenny lite förut, jag vet inte riktigt vad jag kallar hem längre. Eller snarare fortfarande. Jag åker ju hem till kga, men sen hem till gbg igen. Underligt det där. Man känner sig lite rotlös när man inte bor i en lägenhet man vet att man kan rota sig i, utan måste flytta inom 3 år...lite halvjobbigt faktiskt.. =(

Är sanslöst trött i största allmänhet, och på sj i synnerhet. 25 minuter sena idag blev kontentan, så jag missade bussen i krhmn med 3 minuter. Jag blir så frustrerad. Och ingenting säger dom heller så man kan planera om sin resa. Jag blir så trött!!! Tur att man har en snäll pappa som kommer och hämtar en så man slipper vänta en timme på nästa buss (som säkerligen hade varit försenad dessutom), och istället får åka bil hem. Men jag log lite i Karlstad i alla fall. Svårt att inte göra det faktiskt. Och inte enbart för att Färjestad leder Elitserien.. =P

Imorrn ska jag till Kumla! Ska bli skojsigt. Tycker det är kul att ha fått upp kontakten med jenny igen, det blev ju lite sisådär ett tag. Men nu är det ju extra kul oxå, när det snart kommer en bebis!! =)
Hoppas bara innerligt att det blir varmt imorrn så det inte är så förbenat halt! Jag gillar inte Örebrovägen i allmänhet och i synnerhet inte på vintern. När snön smälter på dagarna och blir till glansis i skuggan och på kvällen. Usch och fy. Var ute och halkade i små-rondellerna i stan när jag åkte från syrran förut det var lite läskigt att knappt komma runt i hästrondellen. För att inte tala om kullerstenen, den blir ju som såpa med is på..

På tal om syrran så har hon hittat en riktigt fin lägenhet. Eller ja den är fin nu i alla fall. Tydligen inte mycket att hurra över innan dom tapetserade och hade sig, men nu är det riktigt fint. Skön soffa oxå! =) och ska hon inte använda sängen så kan jag ta den... =P

Gott att träffa mormor och morfar oxå, få se att dom mår bra. Det är nog det jobbigaste med att bo så långt hemifrån, om det skulle hända nåt. Eller när det väl händer, dom börjar ju bli gamla så snart får man väl försöka inse att dom inte kommer vara här hela mitt liv. Jag blir som på nålar när mamma ringer ibland, och undrar om det är dags att sätta sig på tåget eller hämta en bil...usch..nej nu blev jag ju deppig!!!

Ska försöka sova strax tänkte jag. Plocka ur ryggsäcken bara tror jag och packa lite till söndag. Blir väl inte hemma så mycket imorrn kan jag tänka mig. Hmm det är lite lurigt att umgås med folk som är höggravida. Tänk om bebisen vill komma ut imorrn? hua...men Andreas skulle ju va hemma oxå. Tur det annars skulle jag nog freaka ur om det hände nåt. Eller säkert inte men ändå.

Jaja ska väl orka bädda ut soffan då, ska väl inte göra som syrran min... =) saknar min sötis föresten. Kan tycka att vi umgås jämt, men så fort han lämnar mig på tåget så börjar jag sakna honom. Älskling!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback