Ibland är det skönt att vara FBKare

Idag är en sån dag kan man ju säga. Jag tror inte dom har gjort så här många mål i scandinavium förut. Inte på väldigt länge i alla fall. 6-0. Jaa...det var en rätt rolig match, i alla fall i två perioder. eller en och en halv. Sen drog det iväg och det var ingen match längre. Folk började gå hem, snacka om medgångssupportrar =P. Nej jag ska inte vara så elak idag. Men ändå. Jag trivdes i alla fall. =)


Ska man sammanfatta helgen oxå kanske? Det var ju Beachgasque.
Jobbade på gasquen i fredags, det var skoj, men det var inte lika varmt och skönt som förra året så det blev inte att sälja öl i bikini. Kanske det var därför folk inte köpte lika mycket som förra året? =P Det var mycket folk i alla fall, kanske inte så knökat som förra året, men väldigt många mer än det brukar vara i gasquen annars. Hade softa pass oxå att jobba, Scenvakt, Öhlbaren, rast och golvet. Sen smet jag hem så vi hann med bussen vid 3. Skönt att slippa trängas med alla andra som skulle hem från Chalmers. På det hela taget en kul kväll, men trött som en gök var jag sen.
Sov rätt länge i lördags, planen var skidåkning 12.15 men vaknade typ 13.30. Hann inte göra så mycket den dan mer än att plocka undan och städa lite, Maria kom nämligen på förfest. eller vad man nu ska kalla det...Beachsittning blev det sen, de var en rätt bra sittning, toastmastrarna var bättre än jag trodde de skulle vara. Och inga kokosnötter fick vi i huvudet heller. Men väl ananas att äta, mycket gott! God mat i övrigt oxå, kycklingspett med tsatsiki och potatis. och grillad banan till efterrätt. Mumma!
Sen blev det att festa gasque oxå, har ju aldrig kunnat festa på beachgasquen förut med riktigt gott samvete. Första året blev det ju lite fuskfest. =) Men hade rätt skoj nu, men man börjar tydligen bli gammal, vi åkte hem redan halv 3.

Söndagen spenderades sovandes lite för länge, pojken hämtade flyttkartonger, jag hade grym huvudvärk, en ipren och en dusch senare var jag nästan mänsklig och vi gick för söndagsmiddag och födelsedagsfirande. Trevligt, god mat oxå, potatisgratäng och stek. Mumma! och värsta goda limetårtan sen. En tur i badkaret var inte heller fel, men nästa gång vore det gott med lite mer varmvatten.



Det var helgen det...idag har jag träffat min grupp och sammansatt vårt arbete om isolering. Hade inte riktigt gjort det jag skulle, men det löser sig till nästa inlämning. Nu har vi en struktur i alla fall. Känns bra. Blir en massa jobb sen bara att få ihop allt som det ska vara. men det löser sig.

Nu ska vi äta lite ost och kex och fira det sista av sötis födelsedag, sen kanske sova är en bra idé. Skola imorrn tidigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback