Sardinien...

Kanske skulle sammanfatta semestern lite då...kom ju ner till gbg tisdag eftermiddag, efter mycket om och med...dumma sj...(just det, måste skriva ut resegaranti-papper) Älsklingen min kom vid 17.30 tror jag, åhh vad jag hade saknat honom...=) växlade pengar, åt middag, packade...

Onsdag (27/6)
Klockan ringde 03.00, la oss vid 01, så trött var väl bara förnamnet...försöka tvinga i sig nåt att äta och sen mot Landvetter. Ösregn var ett milt uttryck för vädret...checkade in och klarade oss genom säkerhetskontrollen och sen vaknade jag till när det blev shoppingdags.. =P Men det blev bara en parfym då, fast jag fick med en väska på köpet. =) Mer frukost, och sen fick vi gå ombord på planet. Men eftersom en av maskinerna som läser av boardincarden gick sönder så kom inte alla ombord i tid, så vi blev en timme försenade. Var så trött, och satt i gången dessutom...men rsan ner gick rätt fort, inte ens 3 timmar. fick nån sk. frukost på planet oxå, såg ut som avhuggna fingrar.
Kom ner iaf, alla väskor oxå, och sen till hotellet. Fick rum på hörnet, med rätt stor balkong och havsutsikt. Strålande! Käkade lite pasta, sen blev det stranden. skönt att bada!!! Låg ett tag i solen, men vi somnade bara så vi gav upp och gick och tog siesta på hotellet istället.
Blev inte en allt för sen kväll, gick in och strosade i gamla stan lite, men sen blev det sova! första gången på en vecka jag skulle få sova så länge jag ville. trodde jag...

Torsdag
Vi bodde vid en korsning med stopp-skylt så hela natten var det bilar och vespor som stannade och sen rivstartade. Dessutom bodde vi ovanför en supermarket som fick varor varje dag klockan 7.30 typ...
jaja...jag och sötis orkade inte gå till den stranden som de andra gick till, så vi stannade vid poolen, och fick umgås bara vi. det var jättehärligt. på kvällen gick vi ut och åt, pizza, som man beställde i meter. rätt coolt, och god var den oxå! Blev en tur i gamla stan på kvällen oxå, lite förberedelser för födelsedagen som var på fredagen. Käkade dessutom världens godaste italienska glass! Helt sagolikt god...

Fredag
Började deras födelsedag med att skåla i champagne strax efter midnatt, samt överlämnade varsin jättefin hatt, som såg ut som en tårta! Den fick dom ha hela dan sen..=P
På morgonen fixades det frukost, blommor och tårta, innan det bar av till stranden ett par timmar. Det var stekhett den dan iaf, så det blev lite varmt...
På eftermiddagen blev det båttur till några grottor. Var härligt att komma ut på havet, och grottorna var häftiga. Synd bara att han som pratade på båten inte var alltför fena på engelska, men se kan man ju göra ändå...
På kvällen vankades det fin middag, på en jättefin restaurang med världens utsikt. härligt att se solen gå ner...fick ju använda mitt underverk till klänning oxå! den är så fin, och det tyckte de andra oxå. måste se till att få använda den mer!Tror att det blev en lyckad födelsedag, det kändes så i alla fall. =)

Lördag
Idag följde vi med de andra till MariaPia stranden, den som låg en bit från vårt hotell. den var lite finare sand och så, men inget att snorkla direkt...eftersom det var helg var det dessutom en hel del italienare där, så det var mycket folk. Men varför klaga, solen sken och vattnet var varmt...=) men köpte mig en vit tröja att ha på mig, så jag inte skulle steka upp mig totalt...lyckades få tag i den minsta, tightaste tröjan dessutom...vissa föreslog wet t-shirt- contest...
På kvällen var jag och sötis ute och åt, om jag inte minns fel...pizza igen, men inte lika god.

Söndag
Som vanligt blev man väckt tidigt av jäkla palldragaren på plåtrampen och trottaren...man kan bli galen för mindre...men vi hamnade på stranden så småningom, men inte jättelänge, det var dels massa folk och dessutom väldigt varmt. ingen svalkande vind alls så det var som en bastu nästan...typ 30 grader i skuggan, så jag vill inte veta vad det var i solen...

Måndag
Dags att börja pressa! Snart dags att åka hem ju! Men kanske inte så lyckat att bränna sig. var inte så brun som jag trodde...dessutom fick jag ränder efter halterneckbikinin...skit oxå...blev bestämt att vi skulle hyra bil på tisdagen oxå, för att se oss omkring lite.
Jag och sötis var ute och åt själva på kvällen, inte den bästa maten direkt, men men...fick ju umgås bara vi så det var härligt. gick i gamla stan oxå och shoppade upp reskassan typ...blev lite vykort, en väska, aloe vera lotion och souvernirer. fick korn på ett par skor oxå, men dom stängde precis...

Tisdag
Sista dan! Vi hyrde bilar och stuvade in oss 5 st i en fiat punto. den gick inte fort. vi blev omkörda av en vespa...men vi fick i alla fall se lite mer av ön, hittade en strand där det inte var så mycket folk oxå, skönt att slippa gå på folks handdukar typ...micromat till lunch typ, inte direkt mättande men det får ju funka ibland...Åkte även till "James Bond stranden", stintino beach. dom spelade tydligen in "älskade spion" där. världens härligaste vatten, vi snorklade i 45 minuter, man glömde helt bort tiden. massa stim med fiskar och sånt att titta på. önskade att jag hade undervattensfodral till min kamera..
på kvällen gick vi ut och åt allihopa, blev meterpizza igen. tyvärr inte så mycket av den godaste sorten...sen blev det lite mer shopping, och efter lite krångel så fick jag mina skor! =D Och lite mer aloe vera lotion, den var bra!
Sen var det bara att packa resväskan igen. det gick, fick ha 2 handbagage bara, men de funka ju för sötis hade inget från början.

Onsdag
Klockan ringde 6.45, bussen skulle hämta oss 8.10. Så där jävla trött igen...somnade väl vid halv 2 eller nåt...blev inte bättre av att incheckningen krånglade så vi stod i kö där en timme eller nåt. sen var det inte mycket tid kvar att vänta innan vi fick gå ombord. men givetvis vart vi ju sena pga incheckningsproblemen...men jag slumrade lite medans vi väntade iaf. sen blev det typ sova en kvart här och en kvart där, det är ju nåt hela tiden när man flyger så kort. köpa dricka, få maten, bli av med maten, landa...typ...men vi var bara 20 min sena när vi kom till landvetter. vi var en timme sena när vi startade så dom lär ha flugit fort...det regnade när vi kom hem oxå, inte så mysigt...

På kvällen, när vi packat om lite och så, så åkte vi till grebbestad. fick middag hos mamma och pappa. sen åkte vi till rossö, vissa började ju jobba direkt på torsdag morgon. men jag sov som en gris. till kl 13. underbart skönt att sova där det var helt tyst...

Ja det var väl det...typ...bilder har börjat dyka upp på
bilddagboken...kommer mer allt eftersom jag orkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback