Vilse i Karlskoga

Den här helgen tillbringar jag alltså i Karlskoga, eftersom jag fyller år på måndag! (hurra för mig! =P) Kom hit igår, efter att ha åkt buss i 4,5 timmar, vilket var mindre roligt. Speciellt eftersom bussen blev lite försenad oxå plus att den var överfull.
I alla fall så hade vi lite kalas här igår kväll, med mormor och morfar och siw och lars. Mamma hade lagat fläskfilé med fetaost och soltorkade tomater, det var jättegott! Och så kantareller till förstås, det var egentligen det jag hade önskat till mat. =) Och sen blev det tårta oxå förstås. Fick inte så mycket presenter, har ju köpt dom själv nere i Göteborg istället, betydligt smidigare får jag ju säga. Men en stektermometer fick jag i alla fall! och en wok av syrran. så nu har jag fått 2 av 4 saker på min önskelista. Jag har inga förhoppningar om att få dom andra två i vilket fall så...(lägenhet och ny dator)

Idag har vi varit ute och gått, upp på stan till systemet och sen bort till nobel där det var höstmarknad. Det var inte direkt nåt att köpa, blev bara en påse med marknadsgodis men det är ju alltid nåt. =)
Sen skulle vi gå till mormor och morfar, men då lurade jag iväg oss upp på rävåskullen och vi hamnade inte där jag trodde vi skulle hamna, så det blev en extra lång promenad. Trodde inte jag kunde gå fel i den här stan, men ack så fel jag hade...=P
Så fikade vi lite med mormor och morfar, innan vi drog oss hemåt. Fick med oss lite (?) svamp oxå, nu kan vi äta massor med svamp! Smörstekta kantareller är ju så gudomligt gott!

Ska ta och åka och hämta potatis strax och åka en sväng till Prix oxå. Sen är det dags att göra sig i ordning och börja fixa här innan Malin och Mattias kommer. Får se vad som händer med kvällen, det blir förhoppningsvis god mat och trevligt.=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback