Solsken och varmt!

Idag har det varit kanonväder ju!! Man behövde inte ens ha jacka på sig när man gick i solen, jag trodde knappt det var sant när jag gick till vagnen.
Har varit och letat böcker till Husbyggandsteknik-arbetet, och faktiskt så hittade jag några. Så det får bli helgens lektyr, se om det är något användbart.
Promenad i botan med Maria oxå, det var härligt men det blåste lite kyligt där. Men massa blommor som blommar nu, så det luktade så där vårigt och härligt. Var inte på fotohumör dock, så det får nog bli en tur dit nästa vecka oxå med kameran i högsta hugg!

Ikväll har vi tvättat, och så har jag lagat mat och jag tror jag överträffade mig själv lite. Jag lyckades med konststycket att panera fiskfiléer och sedan steka dem på lagom värme, så att paneringen blev så där bra som den blir när mamma gör! Jag är så nöjd med mig själv.

Nu blev jag på dåligt humör, ska bli så skönt att åka bort i helgen, jag behöver verkligen vara för mig själv ett par dar. Det här stället driver mig till vansinne, jag orkar verkligen inte bo så här många dagar till. Helst skulle jag nog flytta upp till Grebbestad på en gång nu, om det inte var för att jag är så jäkla mörkrädd och harig. Hoppas helgen blir bra i alla fall, jag vill bara bli ompysslad och vara i fred. Lite motsägelsefullt kanske, men så är det. En del kan hålla balansen, andra inte.

Dags att hämta tvätten nu, sen ska jag packa och sova. Försöka sova i alla fall. Tåget går 13.05 och jag måste till skolan innan. Som vanligt. Får se om jag åker på lektion och går lite tidigare så jag hinner hämta väskan hemma, eller om jag ska ta med mig allt på en gång och sitta och dega i stan när jag väntar på tåget. Det lär märkas. Nu ska jag iaf ta fram papprena jag ska ha med mig imorrn, så jag inte glömmer dem.

Natters...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback