Sommarhelg

Helt underbar helg har jag haft, det gjorde oerhört mycket att få komma bort från stan en sväng. Känslan när jag kom upp i fredags, och gick ut på altan och ställde mig, det var alldeles tyst förutom lite måsar och solen värmde som på sommaren. Livskvalitet!

Så nu har jag skaffat mig årets första solbränna, hihi! I lördags var vi inne i Grebbestad, det var lite aktiviteter eftersom det var ostronöppnarmästerskap. Så man fick kolla på bryggeriet och se hur dom brygger öl, och så var en av sjöräddningens båtar där så man fick gå ombord och titta, och så köpte vi färska räkor från en fiskebåt som låg där i hamnen. Färskare räkor än så går nog inte att få! Mycket smaskigt mellanmål! =)
Resten av dagen roade jag mig med att titta på mamma när hon grejade i rabatterna och planterade blommor och sånt, och på kvällen grillade vi.

I går blev inte så mycket gjort, bara en sväng in till Grebbestad innan jag åkte hem. Sen var det kalas ute i fiskebäck på kvällen. Inte fel med grillat igen, speciellt inte på en altan i solen med utsikt över havet.

Nu ska jag bege mig till Chalmers bara jag duschat, har en bok att hämta på biblioteket. Sen blir det läsa och skriva ikväll, ett utkast till arbetet i husbyggnadsteknik ska in...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback