Svamp och åska!

Idag har vi lekt friluftsmänniskor, sötis och jag. Fick ett ryck och åkte iväg till mammas svampställe, (som ligger nånstans inom 5 mils radie från vår stuga) och knallade runt där i skogen i över två timmar. Det var sådär härligt, lagom varmt väder med lite sol och lite fläktande vind. Och så svamp så klart, massa fina gula kantareller! Eller inte massa kanske, men nära ett kilo fick vi ihop i alla fall. Mumma!!

Sen hann vi inte göra så mycket mer idag, bara tvättat och lagat mat. Och rensat svampen förstås. Och när vi som bäst höll på att dividera om vilken film vi skulle se så blixtrade det till runt hela stugan och så sa det kaboom!! Så det blev ett ganska abrupt slut på den diskussionen och vi fick dra ur tvn och alltihopa istället. Men som tur är så har vi ju varsin bärbar dator, så vi har kunnat roa oss ändå. Blev typ 4-5 blixtar och smällar, sen var det bra. Skönt det, jag hatar verkligen åska när det är mörkt ute!

Nu ska vi ta och sova, sötis ska jobba imorrn och jag ska städa här. Ska röja ur mitt rum och torka golv och greja. Försöka tvätta det sista och börja packa ihop alla mina saker. Det är en del kan man säga. Och jag har nog lite mer saker här nu än när jag kom eftersom jag varit i gbg och hämtat lite, och köpt lite nytt och så. Men det ska nog gå bra, vi har ju en hel bil. =P Hahaha som om vi inte fyller den ändå... =D

Yes yes, sova var det, och snart är vi i gbg och kan börja flyttpacka! Wihuu!!!

Kommentarer
Postat av: Frida J

är 3 bättre än något annat över hela landet?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback