Mer plugg

Sitter i skolan idag igen och försöker plugga. Går lite trögare idag, måste läsa en massa sidor i boken innan jag kan räkna nåt mer. Jag gillar inte att läsa, eller jag gillar inte att läsa skolböcker, jag vill kunna på en gång!
Man kan ju fråga sig varför jag inte kan mer om sånt här? Jag har ju ändå klarat matte e på gymnasiet, och till den här kursen behöver man bara matte c. Det känns som om jag borde ha lite lättare för det än jag har.

Men jag har å andra sidan aldrig gillat statistik. Kan delvis bero på min mattelärare på högstadiet, Arne. När vi höll på med statistik och jag gjorde nåt diagram fel så sa han typ "Ja hade du lyssnat när jag förklarade så hade du vetat hur det ska vara". Istället för att förklara ingen, det fanns lixom inte i hans värld att man inte förstod vad han förklarade. Knäpp gubbe det där...

I vilket fall så ska jag väl gå igenom de sista sidorna innan räkneövningarna nu och försöka mig på några uppgifter, sen ska jag dra mig ner till gasquen och kolla läget lite. Bara 4 dar kvar till beach nu... =)

Kommentarer
Postat av: Icka

Arne honom kommer jag ihåg att du berättat om... Hade du honom på högstadiet, snacka om att vi känt varann i en halv evighet.

Postat av: Helene

Tur inte jag hade han... men hade ju kent på gymnasiet istället...

2008-02-19 @ 18:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback