Något mindre döende

Nu är jag äntligen något mindre döende, jag har till och med kännt mig mätt en sväng nu i kväll. Skönt det, men jag är fortfarande trött och seg.
Döende? Jaa, det blev inte så mycket sovande natten till måndag som jag hade tänkt, det kom en vinterkräksjuka emellan så jag tillbringade natten på toa istället. Usch och fy och blä! Det är verkligen den värsta sjukdomen, av de icke-dödande i alla fall.
Jag har varit fullstädigt däckad sen i måndags, har knappt kunnat gå ur sängen, ännu mindre äta och dricka. Fy fan säger jag bara...sötis fick en lite lindrigare variant, så han har fått pyssla om mig lite när mamma varit på jobbet.

Men idag åkte vi iaf till Gbg igen då, det var rätt drygt att sitta i bilen. Har haft så jäkla ont i magen, som riktigt jävlig träningsvärk så har inte kunnat varken sitta eller ligga. Men nu när jag fått i mig lite mat så har det släppt lite, så nu känner jag mig nästan på bättringsvägen igen.
Däremot så ringde mamma och sa att stackars pappa som skjutsat ner oss idag, hade åkt på skiten...stackarn...

Aja...nog om päckelsjukan...ligger i soffan nu och har tittat på Grammisgalan. Var rätt bra, kent fick pris och stackars Lasse fick oxå ett på slutet. Tur det, jag tyckte lite synd om honom som var nominerad hela tiden men inte vann. Har sovit lite, och glott på tv hela kvällen...man får göra det när man är sjuk...

Hörde ryktas om att det har åskat ordentligt här ikväll. jag har bara sett att det blixtrade, men jag trodde det var nån som hade raketer kvar sen nyår...

Kycklingbuljong med minipasta var oväntat gott föresten...

Nu tror jag snart jag ska gå och sova...hoppas magen är lite lugnare ikväll. Kan nog sova mer bekvämt i alla fall, slipper nedförsbacke i sängen nu...har saknat min säng...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback