Inskolning

Idag har jag haft inskolning på jobbet, fått lära mig en massa saker. Eller egentligen inte så jättemycket, fick mest vara med hon som har hand om charken och plocka varor, kolla datum och sånt. Men jag fick testa kassan en stund oxå, verkade vara okej system, klart det är ovant när det är helt nytt men jag har ju mycket gratis eftersom plu-numrena är samma som jag haft förut. Fusk tyckte vissa... =P Med lite övning så ska det nog gå bra, hoppas jag får sitta lite mer imorrn när jag jobbar hela dan, så att jag kommer in i det.

Somnade iaf inatt till slut. Tog en stund innan jag kom i säng, och släckte väl vid 2.20 eller nåt sånt, så jag fick sova knappt 4 timmar. Segt som tusan, och jag vaknade några gånger på de få timmarna, men det fick gå, jag jobbade ju bara 4,5 timmar.

Det var skönt att gå ut från jobbet och inse att solen sken och det var riktigt varmt. Tog en liten promenad inne i Grebbestad innan jag åkte hem, och sen satt jag här på altanen och läste tidningarna och löste korsord tills det blev skugga på framsidan. Sen satt jag en stund på baksidan, men det blåste kyligt där så jag gick in. Sen kom ju sötis oxå och vi var ju trötta båda två så vi däckade i sängen i typ 3 timmar. Inte så smart eftersom vi skulle tvätta och greja, men vad gör man när man inte orkar hålla ögonen öppna?

När vi väl kvicknade till orkade vi inte laga mat så vi åkte in till Hertigen och köpte med oss varsin skaldjursrulle hem, kanongott! Och sen har vi inte gjort så mycket mer ikväll, och ska nog försöka komma i säng snart så man får sova lite inatt. Bra om man är lite utvilad när man ska lära sig en massa nya saker och rutiner att komma ihåg och sånt.

Imorrn kväll får jag ju dessutom sällskap av mamma och pappa, hoppas de inte kommer innan jag kommer från jobbet, jag behöver plocka undan lite här innan de kommer tror jag, och det orkar jag inte göra nu...nu vill jag bara sova!! natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback