Regnig söndag

Idag har det varit lite regnigt väder, det har kommit flera störtskurar med hagel och grejor och så har det åskat lite. Faktiskt ganska skönt med lite svalka, och jag har tyckt så synd om alla blommor nu så jag tycker det är lungt med lite regn. Förhoppningsvis håller det ju inte i sig hela sommaren...

Men det vore trevligt om det var fint väder imorrn kväll, då ska jag på introträff på Konsum och efter det skulle vi grilla om vädret tillät. Vore ju kul om vi kunde göra det, lite lättare att lära känna folk då när det är lite mer avslappnat. Jag brukar alltid bli nervös och orolig (eller vad man ska säga) när jag ska till nåt nytt ställe första gången, men än har jag inte blivit det inför imorrn. Jag tror det kommer bli kanonbra i sommar, eller jag hoppas det. Men man vet ju aldrig, de andra kanske är knäppa i huvudet...det lär ju märkas. Den här veckan jobbar jag onsdag 10-18 och sen midsommardan 11-19, så det blir en lugn start. Men midsommardan är ju kanon, då tjänar man gräsligt med pengar...katshing!! =P

Sitter och tittar på fotboll nu, men jag vet inte om jag orkar engagera mig i den till klockan 2. Är rätt trött, och då har jag ändå sovit typ 2 timmar nu ikväll. Vore bra om man kunde försöka hålla dygnet någorlunda rättvänt, så man inte premiärar nya jobbet med att försova sig. Det vore en väldigt dum idé. Nästan så jag ska be mamma ringa och väcka mig, som hon gjorde när jag var yngre, hon var visst ledig på onsdag...=P

Föresten åt vi värsta goda middagen idag. Vi stekte karréskivor (vågade inte chansa på att tända grillen) och färska champinjoner, gjorde klyftpotatis (Testade med Sourcream-smak, det var kanongott!!) och så hade vi Lohmanders bearnaise (godaste!) och kelda gräslök/vitlök-sås till. Bara massa goda saker och det funkade ihop oxå. =)
(smygreklam-varning känner jag här)

Nä...tror jag ska försöka plocka undan lite här och sen sova. Eller iaf lägga mig och läsa. Föresten, dagens fråga, vad är det för magisk egenskap som gör att så fort mamma sätter sin fot här så är det alltid städar och undanplockat överallt??? Och så fort hon åker så är hela köksbänken full med prylar? Dagens mysterium,...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback