Det lider mot påsk

Snart är det ju faktisk påsk, oerhört tidigt i år. Det innebär rent praktiskt att vi har påsklov, precis som när man gick i grundskolan, och dessutom får vi en extra vecka eftersom vi inte har några omtentor denna perioden. Alltså två veckor ledigt från skolan!!

Ska bli jätteskönt, planen är att åka till kga först ett par dar, sen till Grebbestad över påskhelgen, och så till Kiel med mamma och pappa på tisdagen efter annandag påsk. Hoppas verkligen att det blir fint väder och vårvärme nu när man ska vara iväg. Det är så härligt i Grebbestad på våren när solen börjar värma, och man kan sitta ute på altanen och läsa tidningen.

Igår var jag på promenad för första gången på nästan två veckor, jag gick den oerhörda sträckan till återvinningsstationen för att slänga batterier, och sedan till blomsteraffären som ligger uppe vid frölundagymnasiet. Det är nästan synd att kalla det promenad, men det var så skönt att komma ut och gå utan kryckor!! Man känner sig lite instängd när man inte kan gå ordentligt och inte riktigt vågar lita på att knät inte ska göra ont om man går ut.

I vilket fall, på blomsteraffären köpte jag en kruka med påskliljor att sätta i krukan som sötis fick tulpaner i när han fyllde år, dom har ju vissnat och dött för länge sen. Och så fint det blev!! I det här vädret och i mitt soliga fönster så har blommorna fått fnatt och redan slagit ut. Igår när jag köpte den var det knappt knoppar ju...
image168


I bakgrunden kan man föresten, om man är observant, se att man inte ser min jättekoloss till tv. Sötis köpte nämligen födelsedagspresent till sig själv idag i form av en platt-tv. Så nu har vi två tv-apparater i våran lilla låda. Verkligen nödvändigt...vet inte riktigt vad jag ska göra med min tv, funderade på att ha den i mitt rum i Grebbestad, men så kom jag på att man måste ha box där för att kunna kolla, så det får väl vänta kanske...

Nä nu ska jag nog ringa och se om det finns hockeybiljetter kvar...sjukt sugen på det alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback