Hemmasöndag

Idag har varit en riktig sådan söndag som det brukar vara här hemma. Mina föräldrar pysslar alltid med massa saker på söndagar, antar att det är för att dom jobbar i veckorna. När jag är ledig så gör jag absolut ingenting, men dom hittar alltid på saker att göra. Idag har mamma sytt nya gardiner och pappa fixat med diabilderna, jag har legat i soffan och kollat på tv och på film. Var iofs med mamma och plockade björkris hos Siw och Lars, det var skönt att komma ut lite. Vädret var ju lite sådär, kyligt och molnigt, men när solen tittade fram blev det riktigt gott. Härligt att det börjar bli vår nu på riktigt!

Har som sagt kollat film idag, dom första två Harry Potter-filmerna. Har sett dom förr, men det är ett par år sen tror jag, så det var kul att se dom igen.
Nu kollar jag lite halvt på romeo och julia som går på 3an, jag gillar den filmen. Gjorde filmanalys på den i gymnasiet, kanske inte min starkaste insats, men då såg jag den typ 5 gånger på en helg. Gillar känslan i filmen, den är modern men ändå gammaldags. Tycker dom har kombinerat det bra.

Imorrn är planen att umgås med min syster, vi ska till Paris och käka lunch har vi bestämt, min snälla mamma bjuder mig. =) Sen blir det klippning imorrn, hade blivit krock i schemat på tisdag, men det kvittar mig. Ska hänga med syster till stallet sen oxå, och kolla när hon rider. Har ju inte lyckats vara hemma nån måndag sen hon började med det igen...

Tänkte åka förbi och kolla om jag kan låna morfars cykel oxå, så jag kan ta mig fram lite lättare. Är inte alls överens med knät nu, det gör ont så fort jag går på det, känns inte alls bra. Men jag måste ju träna det så det blir rörligare, och cykla belastar ju inte alls så mycket som att gå. Föresten knakade det och det kändes som om nåt rörde sig inne i knät förut, verkar ju inte helt bra...jag vill inte ha ont mer, jag vill bli frisk!! Jag vill kunna gå ut och gå i solen utan att ramla ihop av smärta efter några hundra meter!!

Nu ska jag ta och bädda ut min säng, ingen har gjort det åt mig idag...=P Så får vi se om jag orkar kolla klart på filmen eller om jag somnar. Funderar på att börja läsa Stieg Larssons böcker nu oxå, mamma har dom här, har ju hört att dom är riktigt bra.

Natters!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback