Vasaloppsmorgon

Precis som vanligt så är jag vaken för att se starten på Vasaloppet. Det har jag gjort i fler år än jag kan minnas, det sitter i sedan jag var liten. Då brukade vi kolla på hela loppet, dricka blåbärssoppa till frukost och spela ekströms blåbärsspel. Och ibland var det så pass kallt att man kunde gå ut och åka lite skidor själv när man slutat titta på tv. Så är det inte idag, det regnar och är jättegrått och trist.

Jag skulle vilja åka Vasaloppet någon gång i livet, det har jag sagt i flera år nu. Tyvärr bor jag nog i fel del av landet för att verkligen kunna träna så mycket som man behöver för att åka 9 mil på skidor, men det är ju inte fel att ha en dröm.
Jag skulle dessutom vilja genomföra en svensk klassiker, alltså vasaloppet, vätternrundan, vansbrosimmet och lidingöloppet. Man kan ju börja med tjejklassikern, men tänk vad häftigt att fixa den "riktiga" klassikern. Som sagt, det är aldrig fel att ha en dröm.

Tror inte det blir någon blåbärssoppafrukost just nu, jag borde nog sova lite. Ska dessutom inte glömma att ta min tablett nu på morgonen, glömde en igår på eftermiddagen. Man kanske skulle röja soffan och dra en filt över sig och slumra lite framför tvn...man blir ju trött av att titta på när dom åker, det verkar dessutom rätt tungt. Jag får nästan mjölksyra i armarna av att se dom staka sig uppåt sådär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback