Dag på vift

Har varit ute på vift nästan hela dan idag. Eller på eftermiddagen och kvällen i alla fall. Åkte upp till stan vid 14.30 för att träffa Suss, och vi gjorde stan tillsammans. Eller ja...det tog ungefär en halvtimme så hade vi sett det vi ville se. Jag kan inte påstå att jag saknar den här stan nämnvärt...Fick iaf köpt ballerinastrumpor som jag tänkt köpa ett tag, och så blev det lite te, mamma hade inget roligt här hemma som jag hittade. Och så en flaska vin jag tänkt dricka lite av ikväll men jag åt hos mormor och var kvar där till 20 ungefär, och på vägen hem cyklade jag bort förbi bladvägen och till mitt gamla liljekonvaljställe. Fick plockat en ordentlig bukett som står här och luktar så himla gott nu. Dessvärre tror jag att jag fått mina första myggbett oxå, men det får det vara värt. =) Har inte plockat liljekonvaljer på jättelänge, har inte hittat nåt bra ställe i Göteborg.
När jag kom hem kände jag inte för att öppna vinet, det var ju inte ens kallt då, så jag tar väl det till Eurovision imorrn istället.

Nu sitter jag och kollar på Oceans Eleven som går på 5an. Gillar den filmen skarpt. Har svängt ihop en sockerkaka oxå, kanelkaka med äppelbitar i, som är klar alldeles strax. Återstår att se om den blir ätbar den här gången, jag har haft lite otur med sockerkaka på sistonde.
Ska provsmaka den med en kopp te till, blir nog smarrigt. =)

Sen borde det bli sängen ganska snart, ska till mormor vid 12 imorrn och äta lunch. Sen ska vi till morfar och så ut till Mullhyttan. Så det blir lite att pyssla med imorrn med misstänker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback