Helgen

En uppdatering av helgen kanske vore på sin plats. Hade noll motivation till allt igår, så då blev det verkligen inget skrivande.
Slutade ju 17 i fredags så det blev lite sent, men när jag kom hem hade mamma, pappa och sötis satt ihop vitrinskåpet och fixat det mesta här så vi kunde åka ganska omgående. Men så skulle vi in på Ikea och handla möbler till stugan så det blev en liten tur där oxå. Alltid kul att gå på Ikea tycker ju jag. =)
Men det blev lite sent innan vi kom upp till stugan, var inte uppe förrän nästan 22, så det var bara att äta och gå och lägga sig. Skönt det med oxå, sova var något jag behövde som hade varit uppe sen halv 7.

I lördags var det såå härligt väder ute! Kändes nästan som vår igen! Jag och sötis var på Tanumstrand och jag shoppade lite nya kläder, vilket var välbehövligt. Hittade massa som jag ville ha, men hade inte riktigt råd med allt. Men jag antar att det blir lite fler turer upp dit innan det är sommar igen, så jag kan nog handla en annan gång. =)
Sen tog vi en tur ner till Edsvik och kollade lite, och jag fotade eftersom solen var på väg ner. Så härligt där nere, jag längtar sååå till sommaren igen!!!

På kvällen var sötis föräldrar hos oss på middag, det var trevligt. Dock var jag chaufför, jag som ändå inte dricker rödvin. =P När vi skjutsade hem dom på natten såg vi tre eller fyra rävar, (den sista kan ha varit ett rådjur som böjde på knäna, jag såg inte riktigt) och halt var det och sommardäck var på, men det gick bra.

Söndag bjöd på minst lika fint väder, om inte finare. Soligt och varmt, det kunde lika gärna varit april som november. Mamma och pappa grejade ute, jag knallade runt med min kamera, var uppe på berget och lite sådär. Härligt att bara kunna vara ute och njuta av vädret. Händer inte lika ofta när vi är i stan, så det är alltid skönt när vi kommer upp till Grebbestad.
Tyvärr måste man ju åka hem, även fast det nästan alltid bär emot nåt enormt, men det var verkligen en välbehövlig helg borta från stan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback