Börjat flytta

Igår var det äntligen dags att börja flytta in i vårt nya slott!! =) Flyttade över sötis grejor från hans föräldrar och ett gäng kartonger från gamla lgh. Så nu vill jag bara börja bo där och få fixa i ordning allt!! Men man kanske skulle packa ner resten av sakerna här först, kan ju vara trevligt att få med sig sina prylar. Och typ sängen, soffan, tvn och alla köksprylar...haha! =)

Har ingen skola idag så tanken var att jag skulle gå upp vid 10, eftersom vi för första gången på länge kom i säng i hyfsad tid igår. Och med hyfsad tid menar jag ett, halv två. Det är vettig tid för oss nu tydligen... =P
I vilket fall, min plan misslyckades men nu är jag uppe iaf, har ätit frukost, och håller på och vattnar mina kära orkidéer. Stackarna saknar nog mammas omtanke, jag är expert på att skjuta upp vattning och sånt där. Men dom blommar ju, och nu kommer det ännu en stängel, så nåt bra gör jag visst med dom. Hoppas bara de trivs i nya lägenheten, när jag flyttade dem första gången blommade de inte på 2,5 år...

Ska i alla fall ta tag i packandet idag, försöka få ner resten i lådor nu när de får plats igen. Fixa köket, klädkammaren och allt sånt. Vore så skönt att få över det mesta idag så vi kan börja bo där sen!! =)
Sa det igår kväll när vi fixade ihop köksbordet och kökssoffan att jag känner mig redan hemma där. Jag kan inte riktigt fatta att vi verkligen ska bo i den där stora lägenheten, men jag trivs så himla bra där!!! Underbart!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback