Kontrollskräck?

Det var biljettkontroll på spårvagnen i morse när jag åkte till skolan. Ingen sån där megakontroll där det strömmar in sura gubbar genom dörrarna, utan sån där gammaldags med typ 3-4 stycken. Upptäckte dom inte förrän de var vid sätet framför mitt, men shit vad nervig jag blev.
Jag vet inte vad det är, men även fast jag vet att jag har giltig biljett så är jag livrädd att det ska bli nåt vajsing och jag åker dit ändå. Jag skulle inte kunna protestera även om jag visste att de gör fel, jag skulle inte våga. Jag har nån slags inbyggd skräck för människor i någon form av uniform, alltså typ väktare, poliser och kontrollanter. Jag tror alltid att det är mig de är ute efter, även om jag inte gör något fel. Jag vet inte vad det här kommer i från, det bara är så. Märkligt egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback