Trysil, the end

Jahopp, det blev inte så mycket av de där uppdateringarna. Jag har varit nära på totaldäckad av förkylning sen vi kom hem så jag har inte orkat göra så mycket.

Sista skidåkningsdan i Trysil var mest jobbig, det slutade snöa på lördag morgon precis när liftarna öppnade så det var inget vidare underlag i backarna. Vissa backar var mer puckelpist än nåt annat, på en del ställen var det drivor och stora högar med snö ena stunden och sedan slirade man iväg på en stor isfläck, så det var ingen höjdare direkt. Dessutom var det mulet väder, solen tittade fram kanske 5 minuter på hela dan, så det blev inte nån bra åkdag direkt.
På kvällen åkte jag, sötis, Malin och Mattias iväg till Turistsentrat och kollade på big jump tävling, Sweet Rumble 2009. Massa grymma skidåkare, det var riktigt skoj. Tog en massa kort, har bara inte orkat rensa bland dem än, men kommer säkert upp nåt här sen.

Söndagen var ju dagen för hemfärd, och vilken dag sen. Man riktigt kände hur solen skrattade en i ansiktet. Med andra ord, vädret var perfekt, backarna såg underbara ut, och vi skulle åka hem. Surt värre, men sånt är livet ibland.
Hemfärden gick i alla fall bra, stannade i Torsby och åt, annars åkte vi nästan i ett sträck. Träffade mamma och pappa och mormor i Säffle oxå, lyckades pricka in dem precis.

På vägen hem började jag nysa en massa och min näsa började rinna. Blev jättetäppt på kvällen och när jag vaknade i måndags mådde jag verkligen pyton. Så de senaste dagarna har jag mest jobbat på att försöka kurera mig och bli friskare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback