Hmm...

Fick ett infall att baka idag. Har avverkat en sats lussekatter och är nu inne på pepparkakor. Har fuskat i år och köpt deg istället för att göra egen, och på förpackningen står följande instruktion:

1. Ta fram degen 4 timmar före användning
2. Knåda degen i 3 minuter
3. Grädda 6-8 minuter beroende på tjocklek, 200 grader
Det är viktigt att följa dessa anvisningar för ett gott resultat.

Blev lite fundersam när jag läste, ska man inte kavla ut degen oxå? Och göra roliga former av den? Eller har jag helt missuppfattat det här..? Det är ju viktigt att följa instruktionerna, så tydligen gör jag fel...

Kommentarer
Postat av: Icka

Haha det va roligt.. Jag tror dom missade lite insdtruktioner där ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback