Shoppingrunda

Somnade riktigt gott igår kväll, tror jag släckte vid 23, kan inte minnas när jag somnade så tidigt senast. Dock vaknade jag vid 6 imorse och hostade som jag vet inte vad, så jag fick gå upp en sväng då. Sen somnade jag om, och var riktigt trött när jag skulle gå upp typ en timme senare. Låg och snoozade i 45 minuter vilket ledde till att jag kom upp alldeles för sent, kom hemifrån alldeles för sent, och därför kom till skolan lite sent. Bara en kvart i slutändan, men ändå.

När jag skulle rusa till vagnen (eller ja gå långsamt för att inte hosta upp mina lungor) fick jag dessutom famla mig nedför trappen, eftersom de behagade att bryta strömmen precis när jag skulle gå ut genom dörren. Tittade ut genom titthålet innan jag tog på mig jackan, vilket är det sista jag gör eftersom den är så varm, och då lös det här ute, men när jag sen öppnade dörren var det kolsvart. Och när jag väl hittade en ficklampa så visade den sig vara värdelös, men till sist vaknade min morgontrötta hjärna och jag tog fram mobilen för att se åt vilket håll trappen egentligen gick.

Jaja, till sist kom jag iväg till skolan och det hade jag knappt behövt egentligen. Det enda jag fick ut av det var väl att jag inte sov bort hela förmiddagen. Vi skulle egentligen jobba i våra grupper, men mina gruppkamrater hade andra lektioner de var tvugna att gå på, så jag fick greja själv. Slutade med att jag typ slösurfade i 2,5 timmar och sen fick veta att jag kan få träffa min lärare en sväng imorrn eftermiddag för att diskutera min essay. Woho, vad givande!

Eftermiddagen spenderade jag på stan, hade kommit på att jag behöver en termosmugg. Tänkte att det borde finnas nu när det är vinter, men det var inte så lätt som jag tänkte mig. Ville dessutom helst ha en i nån rolig färg, eller nåt roligt mönster, men det var ännu värre att hitta. Slutade med att jag, efter 3 timmar på stan, köpte en på tehandeln på torget. Typiskt. Menmen, så brukar det bli när jag är i farten.

Kvällen har jag mest spenderat i soffan, är så tokigt trött idag med. Blev gårdagens rester till middag och semla till efterrätt. Åt till och med mandelmassan idag, känner ju ändå knappt nån smak. =)

Nu ska jag ta och borsta tänderna, och hoppa i säng, är som sagt väldigt trött. Ska inte vara i skolan förrän 12 imorrn, så jag får sova ut ordentligt i alla fall. Om jag inte vaknar och hostar igen förstås. Får knapra hostdämpande innan jag somnar, och ha dem bredvid sängen ifall jag skulle behöva mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback