Göteborg City Race

Idag har jag alltså tillbringat precis exakt hela dagen på Frihamnspiren, eller bananpiren som den oxå delvis kallas. (Sämsta ordvitsen idag: Racer-banan-piren, Aftonbladet såklart! =P)

Det har varit en väldigt lång dag, vi skulle samlas redan kl 7, så jag fick åka hemifrån vid 06.15 och klockan ringde därför 05.10. Hem kom jag vid 20.30 så jag är ganska seg nu och ska snart gå och lägga mig. Men det har varit en grymt kul dag, har varit läktarvärd och det mesta har flutit på som det ska. På förmiddagspasset hade vi en (1) person på vår läktare, så det var inte direkt mycket att göra. Så vi fick gott om tid att prata med spännande folk, spana på alla grymma bilar och givetvis se lite racing oxå. Det verkar så asgrymt att köra på den banan, jag skulle ge massor för att få testa, eller i alla fall få åka med nån.

Precis när jag satt och åt lunch så kom det en riktig regnskur, men som tur var kunde jag stanna inne tills det nästan slutat, och sen fick vi regnponchos av snälla Posten-folket, så jag har klarat mig riktigt bra idag. Kom några skurar på eftermiddagen oxå, men jag har lyckats hålla mig torr. Det värsta som finns är väl att gå runt i blöta byxor?

I alla fall, på eftermiddagen fick vi lite mer att göra, tror vi toppade med ca 30 personer på läktaren. Och då var typ 10 av dom såna som egentligen inte hade där att göra. Men är man dryg och jävligt grinig så kan man tydligen tjata sig till allt möjligt. Blir så förbannad, men inget att reta upp sig på nu.

Har haft lite kändis-spotting oxå, Göran Johansson satt på vår läktare under sista racen på kvällen, vi har snackat lite med han som är programledare för Hål i väggen, Johan nånting, och så klart, allas våran motorprins, Carl Philip! =P Maken till stockholmska har jag sällan hört, han var ungefär som de jag och Malin träffade på i en lift i Trysil. Höll på att börja asgarva åt honom, men jag fick hålla mig, kan ju inte bete mig hur som helst när jag är funktionär och representerar arrangören. =P

Sen har vi pratat med en massa folk som verkade vara högt uppsatta och viktiga inom typ bilsportförbundet och liknande. Men är man nolla på bilsport som jag så har man ju ingen aning om vem som är vad. Men de allra flesta har varit trevliga och glada och svarat på våra dumma frågor om allt och inget. Himla kul att vara med där det händer tycker jag i alla fall, även om jag inte är inbiten STCC-fantast.

Nu är det dags att hoppa i säng, även om vi fick sovmorgon imorrn, ska inte vara där förrän 7.30 wihuuu!! =P


Alla ville inte åka snabba bilar... =)


Bättre än så här blev det inte med mobilkamera, jag saknade mitt paparazziobjektiv lite. =P

Kommentarer
Postat av: Syster

Budda o den charmige göteborgarn då? har du träffat dom?

2009-06-06 @ 01:10:40
Postat av: Emelie

Jag har träffat en massa charmiga göteborgare, men har ingen aning om nån av dom var den du känner... =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback