Dalarna by night...

Idag har jag och Malin varit ute på äventyr. Vi hade varit i Sälen på blixtuttryckning på jakt efter skidbyxor och diverse ätbart och var på väg hem, när bristen på skyltar gjorde att vi hamnade i metropolen Kinnvallsjösätra. Om nån inte vet var det ligger så är det strax utanför Kråkbrickan. Om det fortfarande inte ringer några klockor så kan jag meddela att det är mitt ute i de djupaste dalarskogarna där ingen vettig människa frivilligt befinner sig...

Man kan ju tycka att det borde vara skyltat mellan Sälen och Trysil, men ack vad man kan missta sig. Från Trysil var det skyltat hela vägen, men inte en jäkla skylt på svenska sidan berättade åt vilket håll Trysil låg! Dessutom var det kolsvart ute, isigt på vägen och rent allmänt jävligt.

Till sist hittade vi en hyfsat bra raksträcka (typ 10 meter) att vända på, så vi kunde försöka hitta rätt väg och till sist hittade vi fram till norska gränsen. Därifrån var det en baggis, bara raka vägen så var vi hemma igen. Jag säger som i Snowroller, Dumme Schweden!

Vi har även åkt lite skidor och bräda idag, solen har skinit från klarblå himmel hela dan och det har bara varit helt underbart! Har blivit riktigt solbränd, till och med fräknarna har börjat komma fram. =) Dock verkar det bli sämre väder nu ett par dar så vi får väl se om man har nån färg kvar när vi kommer hem...

Nu ska jag ta och hoppa i säng, det har varit en ganska lång dag...imorrn tar vi sovmorgon och går nog inte upp förrän vid 9... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback