Vasaloppssöndag

Den här vasaloppssöndagen har varit en väldigt lång dag. Gick upp tidigt då för att se starten, men eftersom jag somnade alldeles för sent igår, så slumrade jag till nån gång när täten passerat mångsbodarna och vaknade inte förrän de var 5 km från mål typ. Lyckat Emelie! Men jag håller min tradition i alla fall! =)

Fick släpa mig till skolan sen eftersom vi skulle ses och fixa med grupparbetet, dock blev det inte mycket gjort pga olika saker, så det blir till att slita som ett djur imorrn istället. Känns inte så kul att inte kunna göra ett rättvist jobb, men vad ska jag göra, det är inte direkt mitt fel att det är som det är...

Gav upp pluggandet vid 18.30 ungefär och begav mig hemåt, men mest för att vända, eftersom vi skulle på bio ikväll. Så snabb mat och sen iväg mot Bergakungen för att möta upp macke.
Filmen då, Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor", var mycket bättre än jag trodde den skulle vara. Hade inte direkt ställt höga förhoppningar på den, film baserade på böcker brukar ju inte riktigt bli så bra på film. Men den här var helt okej, jag tyckte den gjorde boken hyfsat rättvis. Klart det saknas detaljer, men det blir ju så när man ska göra film av en 600 sidor tjock bok.

Nu är det verkligen sovadags, har som sagt sanslöst mycket att göra imorrn. Deadline kl 16, men sen kan jag ta det lite lugnt imorrn. Eller ja, vi ska tvätta, så det blir väl som det blir. Borde verkligen städa här hemma oxå, det börjar bli aningens skitigt. Ska väl dessutom åka härifrån till helgen så det är ju trevligt om det är lite snyggt här då. =) Men som sagt, sova var det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback