Åska...

Tillbaka i Götet då, åkte hit igår eftermiddag. Råkade vara uppe lite för länge natten till igår och spela ett oerhört roligt spel som heter Ranch Rush. Starkt beroendeframkallande vill jag lova. Men vi kom i säng i alla fall, bara för att vakna ett par timmar senare av att det ösregnar. Så jag gick upp för att dra ur tv och datorer och så, bara ifall det skulle komma åska, och precis när jag är på väg ner i sängen igen så hör jag hur det mullrar. Så då låg jag vaken en stund och lyssnade på det, jag kan ju bara inte sova när det åskar. Men det gav sig efter nån halvtimme eller så, så jag somnade om. Sen vaknade jag av att jag fick sms, somnade om och blev slutligen väckt av mamma som ringde. Inte lätt att få en blund i ögonen där inte...

Men lika bra att stanna uppe då tyckte jag, så jag spelade lite till innan vi började plocka ihop och städa efter oss. Sen drog vi mot gbg, rätt tjockt med trafik i motsatt riktning, var ganska skönt att åka åt andra hållet för en gångs skull. Kom hem, bara för att vända och åka in till centralen och möta jenny! Hon är här över helgen, så igår käkade vi tacos och snackade en massa skit. Idag har vi varit på stan och vissa har shoppat lite, vissa inte alls lika mycket. =)
Sen har vi inte gjort så mycket mer idag, vi käkade lunch när vi kom från stan, grävde fram mitt NES ur garderoben och har spelat super mario hela kvällen. Käkat god mat, kyckling med tomater, spenat och mozzarella, ätit jordgubbar och glass, och chips och dip. Snacka om att vi ska ut och gå imorrn, haha.

Och mitt i allt spelande så läser jocke att det ska komma åska, och KAZAPP så blixtrar det till och dundrar. Givetvis, min vanliga tur. Så nu sitter jag och lyssnar på regnet, det har inte mullrat på en stund, men det ligger kvar över stan så det kommer väl en jäkla smäll när jag lägger mig i sängen. Skuller inte förvåna mig det minsta.

Menmen, inte mycket att göra, bara att gilla läget. Får krypa ner under täcket och värma upp jocke, han sover ju oavsett vad...blir nog upp i god tid imorrn oxå, blir så när man umgås med småbarnsföräldrar. =) Hoppas bara regnet ger sig så vi kan komma ut lite, inget kul att bara sitta inne.

Jääjää, natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback