Sommarkväll!

Närmare sommar än så här tror jag inte man kommer i maj. Det har varit en helt sjukt varm dag idag, och jag har varit ute i solen nästan hela min vakna tid. Så fort den visade sig på balkongen sjönk jag ner i en stol med en bok och sen satt jag där tills jag orkade ge mig av mot Studiegången. Där vankades nämligen grillning och allmänt slappande i solen med härliga vänner, vilket var alldeles ypperligt trevligt.

Det blev en sån där försommarkväll som man stoppar in i en liten boll och sparar i kroppen tills det blir november, grått, kallt och jävligt, och så tar man fram den och blir alldeles varm när man tänker på vad bra man hade det. Jag älskar sådana minnen.

Thaimat från PhiPhi, en kall cider och ett antal flaskor vatten, morötter, gurka, chips och dip, och så sol sol sol och ännu mera sol! Kan inte beskriva det bättre, det var lixom bara bäst.

Imorrn kanske slappandet i solen flyttar till Fiskebäck, Saltholmen eller något liknande, havsnära i alla fall. Men nåt premiärdopp står inte på programmet, även om det känns lockande.

Nu ska jag smörja in min solbrända kropp lite och hoppa i säng. Faktiskt har jag inte bränt mig idag, tror jag, blir så när man inte kommer ut i solen förrän vid 14 och sen smörjer axlarna med solkräm. Lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback