Barn?

Roar mig denna söndagkväll med att läsa bloggar, i sällskap av några koppar te. Ramlade in på en blogg som en kille skriver om livet med barn. Och givetvis så börjar ju tankarna mala i huvudet på en...borde man skaffa barn snart? (Nu blir det säkert ramaskri hos en del av mina vänner om de läser det här) Jag har aldrig känt nån form av längtan efter egna barn förut, men så råkade jag ju (bokstavligt talat) springa in i en kille som verkligen vill ha barn, som älskar barn. Och efter några månader så började jag oxå tänka att "jo men varför inte?". Sen att det finns en del praktiska hinder just nu, gör ju att det inte lär hända riktigt än, men ändå, jag är helt på det klara med att jag vill ha barn. Speciellt när jag vet att jag råkar ha hittat världens bästa pappa-to-be. =)

För att lugna en del personer, så blir det inga barn än på ett tag. Jag vill ju inte ha några nollåttor...=P Och innan jag (vi) har något större ställe att bo på (där barnsängen inte bara får plats hängandes i taket) och stadiga inkomster (i alla fall en) så kommer det inte bli någon putande mage. (Inte planerat i alla fall, man kan ju aldrig vara helt säker...=S)
Vi får helt enkelt roa oss med andras ljuvliga ungar så länge, som Moa som vi inte träffat på tider och evigheter tyvärr...och Casper, världens sötaste bebis som tyvärr bor lite långt härifrån.



Vad händer annars en sån här söndag då? Vaknar och inser det overkliga, solen skiner faktiskt idag med. Även fast den sken igår. Göteborgsvädret förvånar till det positiva ibland oxå. Cyklade hem till pojken och vi tog bilen och inhandlade sängben, bromsar till min cykel och en cykelpump. Tanken var att sätta ben på min säng nu, tills vi får den nya sängen, så vi kan sova gott båda två här. Men icke då, tji fick vi. Klart att benen inte gick att skruva fast, skruven var för kort. Så det blir en natt till i från varandra, och imorrn sätter vi vår tillit till Järnia...

Har lätt träningsvärk idag, på ett sånt underligt ställe som den högra vristen. Antar att det är efter allt cyklande igår. Kan inte tänka mig att 600 m löpning ger sådan träningsvärk, inte ens på en så otränad person som jag...
Det var alltså Fältstafetten igår, och MatNatSex deltog som vanligt med 2 lag. Och precis som vanligt vann x-mästarlaget (som jag tillhörde i år), om än med minsta marginal någonsin. Efter att den cyklande x-mästaren åkt fel och den sista terrängspringande aktiva missat sin växling med ca 5 minuter, så lyckades den sista terrängspringande x-mästaren att ta in cirkus 5 minuters försprång på 2 km löpning. Det är bra gjort. Lite snöpligt för de aktiva bara...=P



För övrigt så börjar mitt nya liv idag. Mitt nya liv innehåller regelbunden sömn på för sömn avsedda tider, alltså på natten, motion i form av cykling, promenader, simning och kanske spinning, och mindre (mycket mindre) ätande av kakor och liknande, (i synnerhet daimtårta) och mer ätande av frukt. Resultatet av detta ska bli en viktminskning som bara min partner-in-crime vet hur stor den borde bli. Och jag hoppas verkligen att vi båda lyckas. För vår egen skull. Det är sjukt vilken potatis man blir av att skaffa pojkvän/flickvän...

Nej nu ska jag ta och fortsätta läsa blogg en stund, sen blir det sängen med en bok. Skolan börjar 8 imorrn, får väl se hur det går. Jag håller ju på att bli förkyld, det är inte alls roligt. Näsan rinner och täpper igen om vart annat. Bläääää.


Dagens favoritlåt: Waiting for something - Smoosh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback