2008-08-08

Av alla dagar i världen trodde jag inte denna dag skulle bli så speciell för mig. Jag som hatar nollåttor...(utom de tre som faktiskt är några av mina närmsta vänner.)

Maken till intensiv dag var längesen jag hade. Hade inte varit ledig på en vecka, och fick inte sova i morse heller. 8.15 ringde klockan och det var bara att släpa sig ur sängen och vakna till liv så vi kunde komma iväg till Göteborg. Blev lite sena iväg, så vi var nere precis till 11.30 då vi skulle kolla på lägenheten.
Den var jättefin, men med lite spännande väggar och vinklar. =) Och jag har en del att ta upp med husvärden, det är ju en sak som är säker. Nya tapeter vill vi ha oxå, för den rosa färgen kan inte ens rosa jag leva med...och inte en 3 dm bred bård i sovrummet med barn som plockar blommor på. Nä, det där får vi allt ta tag i...

Sen in till stan i ett ärende som vissa vet om och andra inte, och jag känner att jag inte vill att mina nära vänner ska få läsa det här, så det dyker upp en annan dag. Lunch på 14kvadrat blev det i alla fall, och lite shopping.

Och så ut till Frölunda igen för att skriva kontrakt på lägenheten. Jättetrevlig kvinna träffade vi där och allt verkade bara bra. Jag har fortfarande inte fattat att vi verkligen fått lägenhet. Och en trea dessutom. Helt galet ju.
Men nu är alla papper signerade och klara, lägenheten är våran och livet är bara så där jäkla bra som man bara drömmer om.

Som jag sa till Malin förut, det enda jag har att klaga på är att dagen snart är slut och jag måste upp och jobba imorrn. Men den här dagen kommer jag aldrig glömma, det är en sak som är säker!

Kommentarer
Postat av: Ickaa

Grattis gumman :) Till både lägenheten och det andra :) Du är så värd allt det här :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback