Ensamma

Nu har mammsen och pappsen åkt hem, deras sommarlov är slut nu. Och givetvis så börjar solen skina så fort mormor åker härifrån. Lite typiskt...

Idag har vi inte gjort så jättemycket, jag och sötis. Det har varit rätt tråkigt väder hela dan, fram till nu ungefär. Åkte in till Grebbestad på eftermiddagen och tänkte kolla i lite affärer och äta något gott. Så det gjorde vi, vi hamnade på Cajutan efter lite dividerande. Löjromstoast till förrätt och sen åt jag fisk- och skaldjursgryta till varmrätt. (Efterrätten har jag precis tagit ur ugnen, kladdkaka!) Det var så sjukt god mat, jag blev så mätt så jag kände mig alldeles fyrkantig.
Dessutom passade vi på att sitta och äta medans det var skyfall, så det var ju bra timeing.

Fick handlat mig en tröja oxå, från esprit, och en bok, bridget jones dagbok. Får ju inte handla upp alla mina pengar nu, det vore lite dumt när jag vet att vi kommer få ganska mycket utgifter framöver.

Nu ska jag ta och fixa i ordning efterrätten, vispa grädde och sånt. Sen tror jag vi ska lägga oss i soffan och kolla på film eller nåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback