Ikea, weeee!!!

Igår blev inte heller så mycket packat, jag hade ärenden i stan som tog en stund och sen när jag kom hem fick vi ett ryck och åkte iväg för att kolla på sängramar och soffor. Så vi kollade Sängjätten, Em och sen givetvis Ikea! =) Jag älskar att gå på Ikea, men sötis tycker jag är extremt jobbig och tokig när jag går runt där och tycker att allt skulle passa så fint i vårt hus med panoramafönster. =P

Men i alla fall, igår skulle vi kolla ut vilken färg vi ska ha på soffan. Och där är vi inte riktigt överens om man säger så. Vad vi väljer emellan är svart, beige och blå, för de klädslarna är billiga och de andra är mönstrade och fula. Jag gillar inte den blåa, och vill nog egentligen inte ha en svart soffa, så då återstår lixom beige eftersom en rosa soffa inte ens kommer på tal för vissa. =P Men sötis tyckte inte alls om den beiga, utan han tyckte snarare att den blå var väldigt snygg. Så där står vi i en korsning och stånkar.
  
Däremot var vi rörande överens om i alla fall en sängram. Hittade några snygga på de första ställena, men sen på ikea hittade vi en som vi faktiskt sa direkt båda två att "den där var skitsnygg". Så vi ska fundera på det nån mer dag, sen bestämmer vi oss för om vi ska leta mer eller ta den på Ikea.

Idag ska vi i alla fall tvätta kl 16, i övrigt har vi nog inte så mycket andra planer mer än att packa då kanske. Måste forska i om vi har någon bärhjälp till veckan oxå, jag kan inte bära en massa tungt, då pajar mitt knä. Men det lär märkas. Har lite annat flyttrelaterat att kolla upp oxå, kanske skulle ta tag i det nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback