Klassiker

Nu lyssnar jag på en riktigt klassisk skiva, nämligen Absolute Music 26.. Haha, det är verkligen massa minnen i dom låtarna...speciellt en kanske...haha..."i had a dream last night, you were there"...hahahahaha

En hel del annan bra musik oxå, The Verve - "The drugs don't work" är ju så underbar!! Hade glömt exakt hur bra den är, men jag kan säga att jag har spelat den väldigt mycket och väldigt högt hemma i mitt rum. Åh, tonårens hjärtesorg...vilka minnen!  
Oasis - "stand by me" är oxå en sån där låt som lixom bara är bra. Föresten finns det fler oasis låtar som är väldigt bra. Borde lyssna mer på dom... 

Det finns en del guldkorn i cdstället, tror jag ska lyssna på min första skiva sen, Absolute Dance 6, den är oxå en riktig klassiker...tror nästan alla jag känner har den skivan. Jag och syrran har varsin, vi lyckades köpa den samma dag utan att vi visste om det.
"
oh oh, we're in trouble"
hahaha! Shampoo, vilket jäkla namn.

Egentligen är det väl inte låtarna som är så jättebra på den skivan, det är mer minnen och nostalgi som gör att man lyssnar på den.

"Ein, zwei polizei" 
var nog det första jag lärde mig på tyska...oxå en sån låt som man bara garvar när man hör nu...

Oj oj, vilken nostalgitripp. Kanske skulle återgå lite till verkligheten...=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback