Morfar

Världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den sig aldrig densamma mer.

Jag vill skriva alla "rätta" ord, jag vill få ut allt jag känner idag. Men nånstans står huvudet stilla, trots allt som rör sig därinne. Jag lånar några verser istället, som får stå för en del av allt som sköljer över mig som vågor idag.

Tack för allt, för gångna

    tider

alla tankar för mitt väl

Nu vilar tanken,
ej mer Du lider

nu har Du ro till kropp

    och själ


Det är egentligen för tidigt att reflektera och känna nu, det kommer ta dagar och veckor innan det sjunker in. Morfar finns inte med oss längre, han kommer inte tillbaka. Jag kan inte ta på mina känslor, jag vet inte hur jag ska hantera dem. Men på nåt sätt går det, på nåt sätt står jag kvar när jag helst vill fly från det som gör så ont. Jag vill inte se alla tårar, jag vill inte se all sorg och saknad. Jag orkar inte gråta mer, men tårarna tar aldrig slut.

Du kämpat så tåligt och länge
Ditt hjärta för alla haft tid
Din hjälpande hand har nu domnat
Vi önskar Dig vila i frid


Kommentarer
Postat av: Ickaa

Gumman, du vet att jag finns här och stöttar dig så gott det går.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback