Hemma från Kiel

Nu har vi landat på fastlandet igen, eller vad man ska säga. Vi är i alla fall hemma i Göteborg igen. Har haft det jättetrevligt i Kiel, och vi hade tur med vädret oxå, solen sken hela dan igår.
Först var vi på Citti Park och handlade sprit, det blev lite blandad kompott. En dunk med jeltzin, bols cacao, två flaskor vin, nån färdigblandad sak som liknar cider, och drycken som ska förändra mitt liv; Youwell Alkoholischer Lifestyle-Drink! Hahaha jag skrattade gott åt den ettiketten så jag var ju tvungen att köpa en för att testa.
Käkade lite på Citti oxå, nån nudelwok med höna till. Tänkte att det var kyckling först, men det var nog höna eller tupp eller nåt. Fågelkött som fågelkött typ...tyskar äter tydligen inte kyckling.

Sen åkte vi och lämnade bilen och så knallade vi på stan inne i Kiel istället. Solen värmde så gott, så vi bara strosade och såg oss omkring lite. Köpte ett par nya skor, typ ballerinaskor, för 19.90 euro, tror det kommer bli mina nya favoritskor i sommar. Bild kommer senare på dom, orkar inte fixa det nu...

Sen var vi så trötta efter ett antal timmars knallande och shoppande så vi gick tillbaka till båten och latade oss en liten stund, och gjorde oss klara för middag, det blev á la carte på båten eftersom vi inte ville stressäta i stan. Jättegod mat var det! Vi började med hummersoppa till förrätt, och sen blev det marulk till varmrätt. Wow vilken god fisk säger jag bara! Och till efterrätt blev det glass för min del. Kanongott alltihop! Och så gott vin till givetvis, och för en gångs skull gillade jag samma vin som mamma och pappa, det är inte så vanligt annars. =)

Nu ska vi ta och packa upp och packa om här, och så drar vi upp till Grebbestad igen. Ingen idé att sitta här och uggla i stan, lika bra att njuta av påsklovet så länge det varar. Dom ska ju måla taket här i hallen oxå så det är väl lika bra att hålla sig undan tills det slutat lukta så illa.

Återkommer efter helgen igen...bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback