Heta små kycklingar

Jag skulle kunna försöka förklara bort Färjestads start på matchen igår med en massa tomma ord, men det tänker jag inte göra. För första 10 minutrarna var frölunda verkligen så bra som det står i alla tidningar idag. Men sen vände det, och om man bortser från den första matchminuten så slutade faktiskt matchen 1-1, så så himla överlägsna var inte frölunda. Men alla minuter i matchen räknas ju i slutändan, och ibland går det fort, det vet ju fbk oxå...(och hv71 hahaha).
Andra perioden var en jämn tillställning, det var en sådär trevlig period där båda lagen hade chanser och det var tät slutspelshockey, så där som det ska vara.
Men sen i tredje fattar jag inte, Frölunda leder med 3-0, deras målvakt är mer lik en vägg än en människa, segern ser bergsäker ut, och ändå kan inte spelarna hålla sig lite coola. Dom verkade som frustrerade 3-åringar, så fort domaren blåste av spelet så var det 3 frölundaspelare som la sig mer eller mindre på närmsta fbkare av nån märklig anledning som jag inte förstår. Eller varför inte slå av dom hjälmen lite fint? Jag fattar inte...det borde vara färjestad som var frustrerade och griniga, det var ju dom som inte lyckades göra mål, som inte lyckades spela vettigt powerplay, som inte lyckades med så mycket som man vet att dom kan.
Nä, det var som en grön hönsgård i frölundaborg igår kväll...som ettriga små kycklingar åkte dom runt...

Ska vi ens nämna han som knockade Wallin från båset? Jag vet inte om han förtjänar det...det var nog det fegaste jag sett på en hockeymatch, hoppas verkligen han får ett kännbart straff för det där. Att dom slåss på isen kan jag förstå, där blir det ju hett och tätt, men att slå från båset, där går gränsen. Och tro mig, det hade jag sagt även om han hade varit klädd i vitt. Hockey spelas på isen, inte från båset.
Citat från Jörgen Kalitzki på
farjestadsbk.se:
"I en tid då nämnden får tuppjuck av en kastad handske, borde den gå bananas över Holmvists vänsterkrok från båset."

Synd bara att publiken inte är trevligare. Värre får man nog leta efter faktiskt. Jag tycker det är kul när lagens klackar försöker överrösta varann, och jag tycker det är kul när båda försöker heja fram sitt lag. Men att halva frölundaborg buar så fort fbk-klacken säger ett ljud, det tycker jag är tråkigt. Vad har dom att bua åt? Vad är dom bittra över? Att frölunda inte presterat bättre den här säsongen? Ok, men det är väl inte Färjestads fel? Låt alla heja på sitt lag för fasen.
Det mest roliga är väl att i tredje perioden var det oväntat tyst i arenan, trots frölundas ledning. Då kunde faktiskt den tappra fbk-klacken höras i hela arenan, och inte försökte gubbarna överrösta dem heller. Bara de som buade då...men dom räknar jag inte som klack. 
Jag har sett många hockeymatcher i mitt liv, och aldrig har jag hört en hel hemmaarena bua åt motståndarklacken. Det är enbart ett exempel på dålig sportslig anda. Herregud det är bara en lek! Ta inte allt så förbannat allvarligt...

Ny dag, ny match imorrn, förhoppningsvis med en helt annan matchbild. Vem vet, kanske var det sista tappra andetaget från Frölunda? Det var ialla fall ett helt annat lag än det jag såg i torsdags. Men man kan aldrig vara säker, i deras "tempel" (läs sektlokal) Frölundaborg kan allt hända...

Kommentarer
Postat av: Sweet 16´s blogg

Godmorgon, ha en riktigt fin och härlig Onsdag!

Postat av: Helene

Va de inte ett sista sprattel från dom? =) Imorgon gäller de... FBK ville ju bara ha en 3 hemmamatch... Eller hur?

2008-03-12 @ 12:27:56
URL: http://hhelene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback