Hockey i Scandinavium

Jaa, det blev hockey för min del ikväll, och det var ju ett lyckokast! Fick tag i en biljett när jag om dit, behövde inte ens fundera över svarta börsen, och inte blev jag ruinerad heller. =)
Dessutom, några rader snett ovanför mig hade jag världens kändis-spotting. Där satt nämligen Håkan Loob, "Kulon" Lennartsson, nån annan FBK-höjdare, och Emil Kåberg. Oerhört spännande. I vilket fall, för en gångs skull var jag lite modig och bad Kåberg signera min tröja, och det gjorde han trots sin skadade hand. Mycket trevligt tycker jag. =D

Matchen då, jaa, den var spännande. Lite ostrurerat och hafsigt den första perioden, inget av lagen lyckades få ordning på spelet tyckte jag. Men sen i andra blev det lite mer fart, och då blev det ju mål oxå. Först 1-0 och 2-0 till FBK och sen 2-1 och, som tur var 3-1 till Färjestad. Lite tursamt för dom att dom fick 3-1 målet annars hade det nog blivit en helt annan match. Och lite lugnande för mig oxå, jag har ju en ganska bra förmåga att bli nervös på hockey...Tredje perioden blev lite jobbig för min del, Frölunda låg på mot Färjestads mål ungefär 15 av 20 minuter. Sen lyckades fbk ordna upp det hela och satte 4-1 i tom bur.

Ett bra lag ska ha tur oxå, och det hade dom verkligen idag. Tror Frölunda missade öppet mål minst tre gånger, och dessutom höll Färjestad på att skjuta in pucken i sin egna tomma kasse när dom rensade. Puuh, hjärtattack nästan för min del. Men målvakten var rätt stabil, så det gick ju ändå bra.

En fundering bara, varför ser Frölundas indian så himla sur ut? Trivs han inte i Göteborg? Tänkte på det idag, han ser lixom inte farlig ut, bara sur...

Dagens kommentar kom väl i andra perioden, tror det var när Färjestad gjort 2-0, då skriker en snubbe (som jag antar höll på Frölunda) "In med juniorerna" varpå halva Scandinavium börjar applådera. Hahaha!

Kommentarer
Postat av: Icka

Ha ha nu ska du inte klaga på Indy... Han är inte så himla vacker och han kanske ser sur ut men det är i alla fall Indy.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback