Julstämning på riktigt!!!

Nu jäklar, nu har jag julstämning på riktigt! Har tagit upp jullådan från källaren nu, satt upp adventsljusstakarna i fönstren och börjat byta till julgardiner! För första gången på flera år börjar jag få julkänslor i "rätt" tid, alltså innan jul, och inte i januari-februari som det vart de senaste åren. Det känns riktigt bra.

Imorrn är det dessutom dags för stora julbaksdagen! Jag ska baka lussekatter och pepparkakor, och sötis hjälper mig förhoppningsvis. Jag har börjat idag med att göra pepparkaksdeg. Själv. Från scratch. Snacka om att jag är stolt över mig själv! =D Hoppas bara den blev bra nu så den går att baka av. Man vet ju inte riktigt när det är första gången, så det återstår att se imorrn. =)
Sara och Maria kommer och provsmakar mina mästerverk imorrn kväll, det blir nog trevligt. Kanske vi dricker årets första glögg oxå. Vi får se, adventsmys blir det nog i vilket fall.

Nu ska jag nog gå och sova, så jag är pigg imorrn och orkar upp innan lunch. Kan nog behöva gå och handla en gång till, tror inte mjölet räcker till lussedegen annars. Och det vore ju jobbigt, för det är ju en rätt viktig ingrediens. =)
Natti natti!


(orkar inte fota nu, så jag lånar Marias fönster från förra året. =))

Kommentarer
Postat av: Lotta

Go´morron!

Härlig blogg du har! Vad trevligt att baka pepparkakor! Själv fick jag mina hem i brevlådan av syster! :)

Lotta

Postat av: Lotta

Go´morron!

Härlig blogg du har! Vad trevligt att baka pepparkakor! Själv fick jag mina hem i brevlådan av syster! :)

Lotta

2008-11-29 @ 07:55:56
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback