Blixtar och dunder!

Det har åskat här idag. Sådär så att huset skakar av mullret. Eller snarare smällarna. Hade det varit natt kunde vi haft disco i blixtarna, det var 3-4 blixtar samtidigt från olika håll runt huset. Längesen jag upplevde ett sånt här åskväder, måste ha varit i kga för 3 år sen om jag inte minns fel.

Smhi's blixtkartor såg ut såhär. Det blåa är egentligen kryss för blixtnedslag...jag befinner mig vid den röda pricken ungefär.
13:00


13:30


14:00


Väldigt användbar sida det där,
http://www.smhi.se/weatherCache/radar/radarblixt_sv.htm#

Nu har det iaf lugnat sig och dragit vidare, solen håller till och med på att bryta igenom. Ska nog ta en promenad med syrran, se om fiskarn har bättre lycka nu än förut när åskan kom och dundrade på... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback