Dagens blondinmisstag

Jag har klantat mig så många gånger i sommar att jag skulle kunna ha kategorin "dagens blondinmisstag" här på bloggen. Och idag har jag slagit till igen.

Jag läste Camilla Läckbergs bok "Sjöjungfrun" förra sommaren, och den boken hade ju en ganska saftig cliffhanger till slut. Idag fick jag nyhetsbrev från bokus, och nu kan man tydligen förhandsboka "Fyrvaktaren" som är fortsättningen på sjöjungfrun. Så jag tänkte jag ramlar in på hennes blogg en sväng, jag har gjort det några gånger nämligen.

Och vad kan man läsa där tro? Jo, att första kapitlet från Fyrvaktaren finns att läsa i SJ-tidningen Kupé, där även en intervju med henne finns. Och det råkar vara så att jag har den tidningen. Den har nämligen legat i min väska sen jag åkte till Uppsala för en månad sen. Tog med den för att kunna läsa på vägen hem eller senare och sen har den lixom bara glömts bort. Tills idag. Det står till och med på framsidan att man kan läsa första kapitlet av fyrvaktaren där. Men min blonda hjärna har lixom inte registrerat det. Snacka om dum blondin alltså...

Men nu har jag läst det, och det gick lite som jag tänkte men inte helt. Kan det bli 16e september snart så jag får lägga vantarna på hela boken???


Kommentarer
Postat av: Ickaa

Jag ska oxå köpa den.. Jag läste faktiskt det där kapitlet i måndags, men tillskillnad från dig hade jag inte sett den kupé innan ha ha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback