Ekoutmaning

Det här är en utmaning som jag hittade hos Mammabecka och som går ut på att lista de saker man gör för miljön.

De 3 bästa sakerna;

· Jag åker i stort sett alltid kollektivt, eftersom jag inte har nån bil.

· Jag källsorterar i princip allt utom kompost.

· Använder vattenkokare för att koka upp t.ex. tevatten istället för att göra det på spisen.


De 3 sämsta sakerna;

· Jag älskar att duscha och gör det därför ofta och länge. (Slöseri med varmvatten)
· Köper väldigt sällan ekologiska varor, eftersom de är dyrare än "vanliga".

· Att jag inte komposterar, för det är jobbigt.


3 saker jag vill bli bättre på;

· Att ta med mig min fina tygkasse när jag går och handlar. 
· Spara energi genom att släcka lampor jag inte behöver
· Sluta ha så mycket prylar i stand-by läge

Jag utmanar alla som känner sig utmanade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback