Skolstart

Så var det dags att börja skolan igen då, efter precis en månads jullov. Jag ser inte fram emot det jättemycket, vet inte hur den här terminen ska komma att utveckla sig, men det lär visa sig.
"Mjukstart" idag, har lektion 8-17. Weee! Inte. Och eftersom jag är fullständigt inkapabel att komma i tid, och dessutom hatar att gå in i klassrum när lektionen redan börjat, och eftersom det här klassrummet dessutom såg ut att sakna lediga stolar, så sitter jag utanför klassrummet nu och slösurfar. Bra start Emelie! Får hoppas det är rast snart, borde vara om 20 min, så får jag lösa mitt problem då.

Blev inte mycket bloggat förra veckan, men den handlade mest om den där omtentan i vilket fall, så det hade nog inte blivit så intressant. Mitt i tentaplugget passade vi på att shoppa upp julklappspengarna så nu har vi både matberedare och, äntligen, en Soda Stream. Väldigt trevligt tycker jag, och väldigt gott. Matberedaren har dessutom en medföljande blender, så nu kan jag göra egna Strawberry Daquiri! Det om nåt kan bli gott. =)

Efter att tentan var avklarad i torsdags kom helgen mest att handla om att ta det lungt och träffa vänner. Torsdagskvällen spenderades hemma i soffan med ost och vin, fredagen hos Sara med mat och vin, och lördagen hemma tillsammans med Staffan, Mariokart samt hela barskåpet. Allt var mycket trevligt, men jag drack mer alkohol på tre dar än jag gjorde på hela november och december tillsammans. Kan vara på grund av detta som jag hade sprängande huvudvärk hela dagen igår, men det kan oxå bero på att jag inte kom i säng förrän vid halv 6 i går morse.

Med tanke på förutsättningarna är jag mycket stolt över mig själv som inte bara kom i säng i hyfsad tid igår, för att vara jag iaf, jag kom dessutom upp i morse efter endast 4 timmars sömn. Återstår bara att se hur länge jag håller mig pigg nu, det beror på hur rolig den här läraren är att lyssna på. Och en ganska stor del av mig hoppas innerligt att vi inte går ända till 17 idag, för då kommer jag förmodligen tuppa av nånstans runt 14-15 snåret.

Nämen se där, nu är klockan snart rastdags. Bäst att göra sig redo för lektion då kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback