Blixten!

När vi ätit middag klart och satt och drack kaffe (flädersaft för min del =P) så började det mullra lite åska på avstånd. Gästerna gick hemåt men mamma, pappa och jag satt kvar ute. Och jag har hittat det ultimata sättet (förutom sällskap) att få mig distraherad när det åskar! Enkelt så det förslår, sätt kameran i händerna på mig! Jag har suttit i 45 minuter typ och lekt med långa slutartider och försökt fånga blixten på bild, och tro det eller ej men jag lyckades! Två gånger dessutom. Inga megablixtar som slår ner i marken för det var rätt långt bort, men man ser ljuset! =D
Tog drygt 60 bilder och lyckades få med blixten på två, det är rätt bra när man kör med självutlösare. Man hinner ju inte direkt med att trycka när man ser blixten, då är det ju redan försent.

Här är resultatet i alla fall! Nu ska jag kolla på film eller vänner kanske, för att distrahera lite till, det mullrar nämligen fortfarande.

Ska föresten be pappa såga ner den där jäkla stolpen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback