Nationaldag i frihamnen

Jag kan väl inte påstå att jag firade nationaldagen särskilt mycket igår, men jag viftade lite med en flagga en stund i alla fall. =) Hade ju ingen speciell uppgift i går förmiddag så då knallade vi först runt hela området och spanade lite på STCCs test och kval. Sen blev jag vattenkurir till de som inte kunde lämna sina poster och stod en stund i entrén och lekte hackig skiva, "miniguide miniguide, miniguide". Snacka om att bli trött på sin egen röst! =P Men jag fick i alla fall lite kändispoäng igår med, hälsade på Tony Rickardsson när han kom med sin fyrhjuling och så mötte jag prinsen igen mitt bland allt folk. =)

Det blev tidig lunch eftersom jag skulle tillbringa eftermiddagen på Göta älvbron, den var nämligen avstängd så vi skulle jaga bort alla som stod där och sen se till att folk gick andra vägar. Och jag drog nog nästan sämsta lotten, jag stog längst ner på hisingssidan, på den sidan av bron som var öppen. Allt jag såg av arenan därifrån var toppen på ena sittplatsläktaren. Woho vad kul att stå där själv i 4 timmar! Not!
Menmen, jag är ju egentligen inte så intresserad, men när man är mitt uppe i det i två dar så dras man lixom med.

När allt var slut sen så fick vi hjälpa till att flytta ihop staket och sopkärl och sånt innan vi fick gå hem. Så där rök den sista orken jag hade kvar. Det är inte nådigt att stå och gå i två hela dagar, fy satan vad ont jag hade i ryggen, fötterna, benen och ungefär överallt annars oxå. Hade inte mycket ork till nåt när jag kom hem igår så jag låg typ i soffan och kollade på fotbollen. Sen skulle jag testa migg stcc-spel men min dator är inte riktigt ok för det, så det blev inte mycket av den saken.

Ramlade i säng vid 12 i alla fall och somnade nästan direkt. Men jag var seg när jag vaknade idag, kunde nog sovit ett antal timmar till skulle jag tro. Men 10 fick räcka, och nu sitter jag här och har slösurfat i 1,5 timmar. Ska i alla fall ringa maria nu, klä på mig och sen gå till torget en sväng. Ska köpa te till mamma nämligen. Sen är det bara att dra sig hem och packa, mina prylar ska ju åka till Grebbestad idag. Själv åker jag via Kga, dit jag åker imorrn och sen blir det Grebbestad på fredag.

Dags att sätta fart kanske! Lite bilder från igår kommer i ett eget inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback