5 snabba frågor

1. Skulle du vilja uppleva din studentdag/studentvecka igen?
Jaa, definitivt! Gärna de sista 2-3 veckorna innan så jag får med Cypernresan och allt sånt oxå. Det var verkligen en härlig tid, man var ung och odödlig och hade alla möjligheter i världen framför sig. Oslagbart!
2. Vilka slags känslor kände du under studenten?
Mest glädje och lycka, jag var dessutom väldigt nöjd med mig själv. Jag kände mig stolt över att ha klarat mina 3 år på natur trots att jag inte trodde jag skulle det när jag började.
Samtidigt var det självklart vemodigt att lämna alla, jag hade världens underbaraste gymnasieklass nämligen. Det finns personer i klassen som jag inte sett sedan studentdagen.
3. Vad hade du på dig på din student?
En alldeles för kort vit klänning. (Fick urinvägsinfektion dan efter studenten eftersom jag satt på en stentrappa i flera timmar på studentnatten) Vita skor, ljuslila miniryggsäck för vatten- och alkohol-reserver, och så studentmössan såklart. Tror jag hade den från 9 på morgonen till 3 på natten, med bara korta uppehåll, typ under avslutningen i aulan och så.
4. Visste du vad du skulle göra efter din student?
Nej, inte helt. Jag hade drömmar och planer, men var inte säker på att jag hade lust att se till att de förverkligades. Saknade ett betyg för att kunna söka Marinbiologiprogrammet på GU, men hade ingen lust att läsa upp det då. Men tre månader senare skickade jag iväg ansökan och resten är, som man säger, historia.
5. Vad var det bästa och det sämsta med studenten?
Det bästa var känslan av att ha lyckats slutföra nåt och att ha hela livet framför sig. Det sämsta var helt klart att det var "sista natten med gänget".


Jag minns att jag hade ont i nacken av allt som hängde runt halsen på mig. =) Jag ser sjukt blek ut, och mitt hår har märklig färg, men det är nog ljuset som spelar ett spratt...


Taget innan balen, använde det dessutom som tackkort efteråt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja e de något man skulle få göra en gång till i livet så e de dom två sista veckorna på gymnasiet, med STUDENTEN!!! =) Kram kram

2009-05-14 @ 20:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback