Fairytale

Är i Grebbestad och latar mig. Himla skönt...åt brunch på altanen idag, satt ute och läste tills solen försvann från framsida (där det är lä), sen roade jag mig med att fota en massa blommor och en nyckelpiga. Tog oss sedan en sväng in till staden för att spana efter lämpliga bröllopsskor till mig och köpa glass. Det är ungefär vad vi gjort idag, alltså precis som det ska vara när man är ledig. =)

Har för övrigt fått en viss Fairytale på hjärnan, först kunde jag bara första meningen i refrängen, "I'm in loooove with a fairytale", gissa om det blev tjatigt att gå och nynna det en halv dag. Nu har jag hittat låten på Spotify och utökat mitt kunnande till att innefatta även andra raden i refrängen, så nu nynnar jag alltså "I'm in looooove with a fairytale, even thougt it huuuuuuuurts". Inte mycket bättre kan jag lova...

Men kul att Norge vann, allt är bättre än alla gamla öststater och deras kompisröstande. Låten är ju lite svängig och trallvänlig oxå (japp, pensionärsvarning på mina uttryck), och den fastnar bevisligen som superlim i hjärnan. Hoppas den får ett längre liv än den som vann förra året, tror ärligt inte jag hört den sen den vann. Förutom i lördags då...

Jag tror ärligt det spökar lite här. Det låter som om saker flyttar på sig. Lite spooky, speciellt eftersom jag sitter vid datorn och sötis ligger och sover...

Nä, nu ska jag fortsätta bevaka mitt, förhoppningsvis, Traderafynd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback