Musikminnen

Jag har mycket av mina minnen inbakade i vissa speciella låtar. När jag behöver vara för mig själv och tänka, så lyssnar jag nämligen väldigt mycket på musik och ibland väljer jag låtarna och ibland väljer låtarna mig och min situation just då. Ett givet exempel på detta är ju 95% av alla Winnerbäcks låtar, som påminner mig om den ytterst förvirrande tiden november -05 till januari/februari -06...

Ett annat bra exempel är Håkan Hellströms låt "Nu kan du få mig så lätt". Den är dessutom extra laddad eftersom den passat in på mitt liv vid två skilda tillfällen. Jag blev påmind om den låten idag och var bara tvungen att lyssna på den. Och resten av albumet den är på, eftersom den skivan snurrade ganska mycket när jag var cirkus 17 år...de senare minnena är dock färskare än så, de kan dateras till samma förvirrande tid som jag nämnde ovan. =P

I alla fall, här är textraderna som alltid får mig att le och näsan brista ut i gapskratt...



Och alla bara pratar
"är det sant" och "jag har hört om dig"
Jag kommer aldrig tillbaka hit igen
Neonskyltar på gatorna
sänder ljus till mig och skatorna
Alla dansar, och jag tänker
är du också själv?
Var är du ikväll..


Det va så mörkt
den kvällen jag gick hem
jag hade hoppats på något, hoppats på något

Om du vill ha mig,
nu kan du få mig så lätt

Kommentarer
Postat av: Ickaa

jag förstår det där om att många minnen ligger i musiken.. Jag vet ju iofs mkt vad du pratar om oxå ;)

Ja cykla är härligt, tänkte jag skulle cykla idag när jag får min cykel.. Ha ha ja insekterna är inte kul ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback