Underbara fredag!

Idag är en jättebra dag! Inte bara för att det är fredag, utan för att livet löser sig!

I måndags ringde jag till CSN för att fråga varför min studiemedelsansökan tog sån tid, det hade ändå gått 3 veckor sen jag skickade in. Då visade det sig att jag saknade 1,5 poäng för att bli beviljad studiemedel. Gissa om jag blev sur! Okej att jag saknar poäng, men det kunde de väl meddelat mig då nån gång under de här tre veckorna, så jag kunde fixa till det?
I alla fall, jag tog tag i livet och fixade iväg ett arbete som borde skickats in för ett år sen, men eftersom de lärarna har andra kurser att pyssla med så kunde jag inte säkert få in nåt resultat förrän i slutet på den här läsperioden, alltså i slutet på oktober. Plus att när poängen väl rapporterats in tar det oftast ett par dar innan de syns i ladok, sedan tar det CSN ett par dar att se dom, sedan får jag lämna studieförsäkran och ca 5 dar efter det kan jag få ut mina pengar. Med andra ord, inga pengar i syne förrän i november. Doh!

Men så tänkte jag att eftersom två av tre moment i kursen redan är klara så kanske jag kunde få nåt intyg eller nåt på att jag fixat delar av kursen, och på så sätt få CSN att ge mig pengar ändå. Så jag gick för att prata med läraren idag, och när jag förklarat problemet för honom så föreslog han att han skulle titta på rapporten lite i förväg och fixa in mina poäng nästa vecka. Gissa om jag blev glad! Han är så jäkla snäll, han fixar verkligen allt den läraren!

Och sen när jag kom hem nu från skolan, så hade jag fått beslut från CSN. Misstänkte att det var ett avslag, eftersom de sa för 4 dar sen att jag inte får pengar förrän mina poäng kommit in. Men icke då. Helt plötsligt har jag blivit beviljad studiemedel trots att jag inte har nog med poäng! Helt otroligt. Tydligen var de nöjda med mina tidigare studieresultat på utbildningen så de bestämde sig för att ge mig pengar ändå. Jag har aldrig varit så glad över CSN förut!! =D

Så nu ser det ju ut som om livet löser sig, och jag ska bara njuta av den här helgen nu. Ska börja med att åka och träna, sen ska jag hem och provsminka mig och provuppsätta håret lite inför imorrn så jag ska på bal! Sen ska jag laga smarrig pasta och kolla på film tror jag. Eller så ska jag spela Mario & Sonic at the Olympic Games som jag köpte till mitt Wii när vi var i Ullared i onsdags. Men det är en helt annan historia.. =)


Tylösand i onsdags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback