Hockeyorgie. Typ.

Kanske skulle sammanfatta vad som hände mellan annandagen och nyår. Jag behöver nästan bara ett ord, nämligen hockey!

Annandagen: Färjestad-Rögle som jag skrev tidigare, Tröja nr 21 hissades upp i taket och jag rös värre än med feberfrossa. Sanslöst vilken gåshud man fick, helt magiskt! Vi höll dock på att missa det hela eftersom det var kasst väglag så det tog bra med tid att ta sig in till Karlstad. Och sen skulle man in i arenan, hitta vart vi skulle sitta, köpa halva potten-lotter (jäkla gubbar som trängde sig, haha) och sen upp så högt man bara kan komma. Men till sist var vi på plats så vi fick se det mesta i alla fall. Gamla Jönssonligan-polarna Prestberg och Nordström hjälpte till att få upp tröjan i taket.





Själva matchen var inte så värst skojig, den slutade 2-1 till Rögle tror jag, eller om det var 3-2. Jag minns inte så mycket av slutet på matchen eftersom mitt nya lyckonummer, 37683 råkade ramla fram på jumbotronen. Katching typ! Helt sjukt. Ett 5-siffrigt belopp in på mitt konto, man tackar. =)
Efter matchen blev jag bjuden på middag hemma hos Malins föräldrar, vi åt gott och spelade spel och hade trevligt.

Söndag och på't igen. Hockey i Nobelhallen för första gången på jag vet inte hur länge. Ett par år i alla fall. Men det var som om tiden stått stilla, haha. Samma introlåt (världens bästa iofs), samma skrik på läktarna, samma kassa ljudsystem och samma jävla Leksand.







Den matchen vet jag ialla fall hur den slutade, 3-2 till jävla Leksand efter straffar...

Tror jag får fortsätta i ett nytt inlägg, det här blev lite mycket...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback